Blogga nykter???

Näää de hör juh inte vanligheterna... Men, nu när man fortfarande är ensam på kvällarna så har man juh lite mer tid åt sej själv (de där lät juh kanske inte så bra ;-) men ni förstår nog vad jag menar) å då kommer juh tankar å funderingar...

Måndagar är fan inte roliga... Jag vet, jag har skrivit det förut men jag skriver de igen... Måndagar ÄR inte roliga...

Nu är de juh faktiskt fredag igen på onsdag?!? Och ledig dag på torsdag... skönt...

Trist att man ska behöva jobba för att leva... jamena, ok... visst kanske de skulle bli trist om man inte jobbade och utan jobben jag har haft så hade jag inte träffat å lärt känna dom härliga personer som jag gjort.... MEN!!


Tänk om man hade pengar så man skulle kunna åka ut och resa.... träffa folk... se nya platser...
 
De kan man juh iof nu åxå, å skulle man inte vara så förbannat kåt på prylar och sprit för den delen så skulle man juh ha råd att resa mer.... MEN!! Skulle man lyckas skrapa ihop slantarna så får man juh endå inte ledigt så.... Och tar man tjänstledigt ja då har man juh både rest upp pengarna och sumpat en månadslön när man kommer hem... Ja jag vetefan... Man får nog fortsätta som ett jävla luder å erbjuda sina tjänster för pengar... så är de bara...



Lär juh inte bli miljonär på spel heller för nån spelare är man juh inte direkt... Ska vara en lyckoträff på triss då... men chansen är nog inte så stor...

Sen rättar man juh munnen efter matsäcken oftast... jamena om man inte tjänar sjukt mycke pengar i månaden så skaffar man juh oftast utgifter därefter... Man får juh löneökning varje år men inte fan har man mer kvar när månaden är slut... så därför vetefan om de är sån stor idé att plugga för ett bättre jobb heller... eller de kanske de är om inte annat för att hitta ett jobb som man trivs bättre MEN!! Skulle jag tjäna dubbelt av vad jag gör idag så är jag helt säker på att jag inte skulle vara rikare i slutet på månaden... Säkert hade jag haft en flashigare bil å mer prylar å dyrare vin i hyllan å så...

Men säkert mer ångest åxå...

Så hur fan man än vänder sej så sitter juh rövjäveln bak... så är de bara man kommer inte ifrån det... Men en sak är säker de är då fan ingen annan som kommer ändra ditt liv om du inte är nöjd.... Så de är nog bara att sparka sej själv i röven å inse att antingen så gör man de man gör å blir vardagsnöjd...Eller så gör man nånting åt de....

Frågan är juh bara vad man ska göra... å ja... de är juh just det...

De jag skulle komma till innan de spårade ur är juh att skulle jag ha pengar, alltså mycke pengar så skulle jag defentitivt inte få långtråkigt... inte dom första tio åren iaf... De är jag helt säker på, lika säker som jag är på att jag kommer att stå på Norrpartner imorn å le å önska folk en trevlig dag... :-)

Nä nu går finnen lägger sej.... Lite bitter lite nöjd.... Har juh trots allt en jävligt rolig, underbar å trygg familj, en underbar flickvän och en lagom skara med riktigt bra vänner... å de är fan inte fy skam de heller....

/Han som tror att pengar inte är allt men nog fan underlättar de en del...


Kommentarer
Postat av: Röös

Trevlig valborg! glöm inte att du får icke bryta kyl kedjan, jag sa ICKE!
Syns

2008-04-30 @ 16:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0