Nu jävlar!!! Sista dagen!! Å åt helvete med svensk alkoholpolitik!!



Blev en skön sovmorgon idag så här sista dagen innan semestern. De va jag värd tyckte jag...

De känns som att de blir en lång dag idag, har iof en del jobb som ligger faktiskt och sen måste jag juh på den där gröna trevliga butiken nere på stan och inhandla lite berusningsdrycker...

Alltså alkoholpolitiken i  SVERIGE!! Jag blir så sur bara jag tänker på det...

Varför skulle vi inte klara av att öl och vin skulle säljas i vanliga butiker när de finns så många andra länder som klarar det... Det finns juh en hel del anledningar till att folk smugglar hem öl, vin och sprit och super som de inte vore nån morgondag när dom fått tag i guldet. Och en av dom anledningarna måste vara att man känner sej våldtagen av den svenska myndigheten som i stort sätt idiotförklarar folk och står där som en stor fet jävla elak morsa å pekar med fingret å säger att du inte får dricka på en torsdag och defenitivt inte får köpa alkohol på en söndag, ajabaja.... Men varför kan man inte få bli full på en Sön??? VA!! Jag kan inte fatta detta... Och jag kan heller inte fatta den där dubbelmoralen med att folk som är arton ska få köpa folköl i affären, sprit i kubik på krogen, rösta fram idioter till politiker, köra 110km/h på motorvägen men dom får fan inte köpa en flaska brännvin å balla ur... Inte konstigt heller att ungdomar tar droger som gör att dom tappar fingrar och tår när de är lättare att få tag i sån skit ist för en flaska renat...

De är väl inget snack om att spriten gör illa folk på olika sett, men de kan ALDRIG!! bli bättre av att göra det besvärligt för folk att köpa sin berusningsdryck....

 Jaja!! Nu ska jag iaf köpa mej ett par goda till helgen och i ren protest så ska jag dricka varje dag på min semseter... =} Alltså inte för att jag på nått sätt vill de, å inte heller för att jag har en liten släng av alkoholism... hehe Nä de är bara som en ren protestaktion mot Sverige!! Så de så...
 
När jag blir stor så ska jag flytta till ett annat land... Ett land där man får köpa å dricka alkohol när man vill utan att de står någon och pekar med fingret å säger ajabaja!!



/Kenta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0