Lillördag å en anledning att fira...

Yiiiiihooo!!! Grattis Älskling!!!

Em fick jobbet hon sökte för ett par dagar sen, helt sjukt...
Hon har juh i ca 7år jobbat åt ett klädföretag i Sundsvall och den senaste tiden har de väl inte varit så kul.... Mycke strul och gnäll tydligen.
Så för några veckor sen så hittade jag en annons i tidningen om ett företag som skulle öppna i birsta så jag tipsade henne om de men de va väl vid första kollen inget för henne....Men så en fredag så skickade hon in en ansökan ändå och på sön kväll ringer dom å vill träffa henne.... Sagt å gjort så har hon varit på två intervjuer och idag fick hon reda på att hon "mest troligt" får jobbet.... lite formaliteter kvar...

Å jag är juh inte sen å fira :-P Haha

Har precis kokat ihop en Coq au vin och sitter å läppjar på ett glas rött.... Ja de är juh faktiskt Ons å Em har juh "mest troligt" fått ett nytt jobb så.... 
Coq au vin?? Ja de är en rätt som jag åt hos min mor för ett par månader sen och de är fantastiskt gott.
I stora drag så är de en kycklinggryta med purjolök, bacon, svamp, rödvin å lita annat smått och gott.... Å det bästa är juh att eftersom man måste ha vin i maten så får man juh även ta sej en liten stänkare... hehe, de säger morsan iaf... :-P



Nu är juh slutspelet igång åxå å igår var första matchen.
Riktigt kul med slutspel å de blir juh inte sämmre av att de blev länsderby igen, å inte heller av att TIK tog första matchen...
Nu väntar juh en match i Övik på Tors som kommer att bli stentuff sen gäller de juh att dom skickar på gärnet hemma på Lördag.... Ska bli sjukt spännande och en jävulska stämning på Lördag...
Måste faktiskt bryta ihop å erkänna att jag börjar bli mer å mer TIK-supporter. Har väl alltid varit kul när de går bra för dom men i år känns de liksom speciellt å de vetefan om man nog inte nästa år sitter där med en säsongsbiljett... För de är förbannat kul med Hockey... Dock lite väl dyrt tycker jag... men men...

Nä nu ska de kokas risss...

Häpp!!

/Finnen

Coq au vin

Foto: Fredrik Sandin Carlsson

Kommentarer
Postat av: Henke

Jävla törstläpp =)

2008-03-14 @ 17:18:08
Postat av: Henke

Men du verkar vara en jävla kock?! Eller e det emma som lagar o då står för drickandet?? hehe

2008-03-14 @ 17:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0